Etkili Performans ve Zaman Yönetimi

Liderlikte mükemmelliği sağlamanın belki de en önemli bileşeni önce kendimizi yönetebilme becerisidir. Zaman ve performans yönetimi kişisel veya profesyonel başarı ve liderlik başarısının önemli bir parçasıdır, ancak yaşadığımız ve çalıştığımız bu hızlı tempolu ve zorlu dünyada ustalaşılması en zor becerilerden biri olabilir. Harika bir iletişime sahip olabilir ve ekibinizin güvenini kazanabilirsiniz; ancak zamanınızı etkili bir şekilde yönetmezseniz, işinizden duyduğunuz memnuniyeti, diğerleriyle ilişkilerinizi ve ekibinizin etkinliğini etkileyebilecek stres ve baskı ile karşı karşıya kalabilirsiniz.

Liderler için Performans ve Zaman Yönetimi eğitiminde, hayatınızın kontrolünü ele almanızı, diğerlerine rehberlik etmenizi ve hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacak bazı kanıtlanmış ve pratik yöntem ve beceriler tanıtılacaktır. Önceliklerinizi ve sizden gelen talepleri değerlendirmeyi öğrenecek ve daha etkin olmanıza yardımcı olacak bir denge kuracaksınız. Bu süreç, verdiğiniz kararlarda ve bir iş gününü nasıl kontrol ettiğiniz konusunda daha iddialı ve seçici olmanıza yardımcı olacaktır.

KAZANIMLAR

  • Zaman ve performans yönetiminizin güçlü yönlerini ve gelişim fırsatlarını değerlendirmek.
  • Acil ve önemli öncelikleri tanımlamak için görevleri ve sorumlulukları gözden geçirmek.
  • Yaptığınız seçimlerin diğerlerini nasıl etkileyebileceğini fark etmek ve değerlendirmek.
  • Zamanınızı ve enerjinizi nasıl daha akıllıca harcayacağınızı düşünmek.
  • Lider olarak sürdürülebilir bir performans elde etmenizi sağlayacak pratik stratejiler ve araçlar belirlemek.

YÖNTEM

  • Görsel materyal ve video destekli sunum, anlatım, soru-cevap, uygulama, paylaşım, küçük ve büyük grup çalışmaları, vaka çalışması, örnekleme, eğitim öncesi ve sonrası destekleyici okuma, izleme ve paylaşımı.
  • Ayrıntılı ve kapsamlı Katılımcı Çalışma Kitabı
  • Örnek Ana Görev Listesi ve Zaman Takibi Listesi
  • Uygulama rehberi
  • Eğitimlerimizi sınıf içi ve online platform olarak ayrı dinamiklerle tasarlıyor ve sunuyoruz.
  • Online platformda her bir seansı 90 dakika olarak hesaplıyoruz. Seanslar arasında “ara” vermeyi önemsiyoruz.
  • Sınıf içerisinde fiziksel olarak sunduğumuz eğitim materyallerini online olarak kuruma özel şifreli klasör ile katılımcılarımızla paylaşıyoruz.
  • Firma tarafından talep edildiğinde online eğitimlerde de baskılı olarak malzemeleri sunabiliyoruz.
  • Eğitim sürecimiz, talep edildiği takdirde kurumunuzun ihtiyaç ve yetkinliklerine göre tasarlayabiliyor ve operasyon süreçlerinize göre kurgulayabiliyoruz.
Zaman Yönetimi

Amaç

Temel görevleri ve faaliyetleri belirleme, önceliklere karar verme, ertelemeden kaçınma, yarıda kesmeleri ve dikkat dağıtmaları yönetme, kendi seviyenizde kişileri yönetme etkinliklerinizi artırmak için kullanabileceğiniz önemli eylemleri öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Süre

1 Gün

Kimler Alabilir

İşyerindeki sonuçları iyileştirmek için zamanlarını ve performanslarını etkili bir şekilde yönetmek isteyen her seviyedeki resmi ve resmi olmayan liderler, liderlik yetkinliklerini geliştirmek isteyen bireysel katılımcılar ve liderlik rolüne geçiş yapan kişiler

 

Bilgi almak istiyorum.

 

Aşağıdaki formu doldurun. Size ulaşalım.

    Zaman Yönetimi Neden Önemlidir?

    Performansınızı Artırır

    Etkili zaman yönetimine dair ipuçlarını hayatınıza uyguladığınızda tüm önemli görevleriniz için gününüzü ayırmayı öğrendiğinizde, başarmanız gereken her şey ve her bir görevin ne kadar sürmesi gerektiği konusunda daha iyi bir fikre sahip olacaksınız. Takip etmeniz gereken bir programınız olduğunda, ne üzerinde çalışacağınıza veya erteleyeceğinize karar vermek için daha az zaman harcadığınızı ve önemli işlere inmek için daha fazla zaman harcadığınızı göreceksiniz. Zaman yönetimi, yalnızca önünüzdeki temel görevlere odaklanmanıza ve zaman alan dikkat dağıtıcı şeylerden kaçınmanıza yardımcı olabilir.

    Daha İyi İş Üretmenizi Sağlar

    Sürekli olarak bir son teslim tarihine yetişmek için yarışmadığınızda, işinize daha fazla çaba ve düşünce verebilirsiniz. Zaman yönetimi, her projeyi tamamlamak için yeterli zamanınız olduğundan emin olmanız için görevlerinizi önceliklendirmenize yardımcı olur. Hızla yaklaşan bir son teslim tarihinden önce bitirmek için acele etmediğinizde işinizin kalitesi artar.

    Stresinizi Azaltır

    Hem iş hem de kişisel yaşamınızda tamamlamanız gereken tam bir görev listeniz olduğunda endişeli olmak kaçınılmazdır. İyi zaman yönetimi, yapılacaklar listenize öncelik vermenize ve en önemli görevleriniz için gereken zamanı ayırmanıza yardımcı olabilir, böylece tam olarak ne yapmanız gerektiğini ve her şeyi tamamlamak için ne kadar zamanınız olduğunu bilirsiniz. Görevlerinize öncelik vermek ve bunları başarmak için kendinize yeterli zaman ayırmak, stres seviyenizi azaltmanıza yardımcı olabilir.

    Öz Güveninizi Yükseltir

    Zamanınızı doğru bir şekilde yönettiğinizde ve işlerinizin teslim tarihlerini zamanında karşıladığınızda, bir başarı duygusu ve yeteneklerinize güven duyacaksınız. Günlük yapılacaklar listenizi tutarlı bir şekilde bitirmek, insanları zaman yönetimi becerilerini daha da geliştirmeye ve yeni iş fırsatları almaya yönlendirebilecek büyük bir motivasyon kaynağıdır.

    Daha Etkili Olmanızı Sağlar

    Zaman yönetiminin en önemli faydalarından biri, daha iyi bir iş-yaşam dengesidir. Daha iyi bir iş-yaşam dengesi kurarsanız, işinizde daha üretken olabilir ve önemli ilişkilerinize daha fazla zaman ayırabilirsiniz.

    İş-yaşam dengesi, profesyonel yaşamınız ve özel yaşamınız arasında iyi bir denge oluşturur. İş yerinde uzun saatler geçirdiğinizde, tükenmişlik ve sürekli yorgun hissetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.

    İyi zaman yönetiminin önemli bir yararı, zamanın değerini anlamanızdır. Hedeflerinize işte daha kısa sürede nasıl ulaşabileceğinizi ve evde önemli olan insanlara nasıl daha fazla zaman ayırabileceğinizi net bir şekilde anlarsınız.

    Disiplinli Olmanıza Yardımcı Olur

    Kabul edelim, iyi zaman yönetimi becerileriniz varsa, yüksek derecede öz disiplinli olma şansınız vardır. Erteleme yoluna gitmeyen ve hedeflerinize ulaşmak için ileriye doğru ilerleyen türden bir insansanız, sahip olduğunuz bu öz disiplin, kariyerinizden ilişkilerinize kadar hayatınızın diğer alanlarını da geliştirir. Başka bir deyişle, zaman yönetimi konusunda ne kadar iyi olursanız, öz disiplininiz de o kadar iyi olacaktır. Bu, hayatınızın her alanında hedeflere ulaşmada sizi daha başarılı hale getirecektir.

    Daha Fazla Boş Zaman Sağlar

    Etkili zaman yönetimi teknikleri, sizin için en önemli olan şeylerden daha fazlasını yapmak için zaman özgürlüğüne sahip olmanızı sağlar.  İyi zaman yönetimi, zamanınızı önceliklerinize odaklamanızı sağlar. Önceliklendirme daha fazla zaman özgürlüğü yaratır.

    Etkili zaman yönetiminin en önemli faydalarından biri daha fazla zaman özgürlüğüdür. Daha fazla zaman özgürlüğünüz olduğunda, zamanınızı en büyük hedeflerinizi belirlemeye ve gerçekleştirmeye odaklayabilirsiniz.

    Daha fazla zaman özgürlüğü, aileniz ve arkadaşlarınızla daha fazla zaman geçirmenizi sağlar. İlişkileri derinleştirmek ve yeni hobiler edinmek için daha fazla zamanınız var. Daha fazla zaman özgürlüğüne sahip olmak, hayattaki amacınızı takip etmenizi de sağlar.

    Haftada fazladan beş saat veya on saat ayırabilseydiniz ne yapardınız diye kendinize sorun. En önemli üç şeyi yazın ve bunları yapmanın hayatınızda yaratacağı farkı netleştirin. Ardından, bu değişiklikleri gerçeğe dönüştürmek için basit bir eylem planı düzenleyin.

    Daha İyi Odaklanmanıza Yardım Eder

    Etkili zaman yönetimi odağınızı artırır ve üretkenliğinizi artırır . Yaptığınız işe daha fazla odaklanmanız daha büyük fırsatları yakalamanıza olanak tanır. Ayrıca önemli projelere, hedeflere ve insanlara daha fazla zaman ayırmanızı sağlar. Zamanınızı daha iyi yönettiğinizde, odağınızı artırır ve gününüzün kontrolünü elinize alırsınız, en verimli faaliyetlerinize daha fazla odaklanırsınız. Bu, olumlu alışkanlıklar oluşturmaya yardımcı olur. Ayrıca hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak etkinliklere daha fazla zaman ayırmanızı sağlar.

    İyi zaman yönetimi, yapılacaklar listenizi genişletmek ve daha uzun süre çalışmak anlamına gelmez. Zaman yönetimi, daha fazla değil, daha akıllı çalışmak anlamına gelir.

    Daha Az Erteleme İmkânı Verir

    Erteleme, zamanınızı yönetmediğinizde olur. Net olmadığınızda ve hedeflerinize odaklanmadığınızda, ertelemek kolaydır. Kötü zaman yönetimi, dikkatin dağılmasına ve ertelemeye neden olur.

    Etkili zaman yönetimi becerileri geliştirmek ve zamanı yönetmek, yapacağınız işleri ertelememenizi sağlar. Zamanınızı yönetmek, iş yükünüzün kontrolünün sizde olduğunu hissetmenizi sağlar ve bu da ertelemeyi durdurmaya yardımcı olur.

    Odaklandığınızı ve zamanınızın kontrolünün sizde olduğunu hissettiğinizde, erteleme olasılığınız daha düşüktür. Net olduğunuzda ve hedeflerinize odaklandığınızda, en büyük öncelikleriniz üzerinde çalışmak için daha fazla zaman harcarsınız.

    Daha Az Dikkat Dağınıklığı Yaratır

    Etkili zaman yönetimi dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırır ve konsantrasyonu artırır. Dikkatin dağılması, zaman yönetiminizi etkiler ve üretkenliğinizi düşürür.

    Etkili zaman yönetimi becerileri geliştirmek, odaklanmayı artırır ve dikkat dağıtıcı unsurları sınırlar. Zamanı yönettiğinizde işlerinizi daha iyi planlayabilir ve daha iyi öncelik verebilirsiniz. Bu, önemli çalışmalarınızı planlamanıza yardımcı olur.

    Etkili zaman yöneticileri, en önemli işleri üzerinde çalışmak için zaman ayırırlar. Ek olarak, odaklanmayı artırmak için zamanlarına daha iyi sınırlar koyarlar. Kendinize ve çevrenize koyduğunuz sınırlar, odağı artırır, zamanınızı en büyük önceliklerinize odaklamanızı sağlar. Ayrıca bunalmanızı ve dikkat dağınıklığınızı azaltmaya yardımcı olur.

    Enerjinizi Artırır

    Zamanı yönetmenin en büyük faydalarından biri size daha fazla enerji sağlaması ve motivasyonunuzu arttırmasıdır. Daha uzun ve daha fazla çalıştığınızda enerji seviyeniz düşebilir ve kendinizi sürekli yorgun hissedersiniz. Dolayısıyla zaman yönetiminin en önemli faydalarından biri daha fazla enerjidir. Artan enerji, önemli işlerinize odaklanmanıza yardımcı olur.

    Daha fazla enerjiniz olduğunda, daha uzun süre odaklanmış ve üretken olursunuz. Enerji seviyeleri düştüğünde, bunalmak ve ertelemeye başlamak daha kolaydır.  İyi zaman yöneticileri, zamanlarını planlar ve gün boyunca düzenli molalar verir. Zamanınızı yönetmek için, verimliliği artırmak için enerji seviyenizi yüksek tutun. Ayrıca kendinizi her bitkin hissettiğinizde ve enerjiniz kalmadığında not alın. Enerjideki bu düşüşün nedenini yazın. Haftanın sonunda, enerjinizin olmadığı her durumu ve nedeni analiz edin, ardından en büyük nedenleri ortadan kaldırmak için harekete geçin.