Eğitim İlkelerimiz
Tüm programlarımızda bu ilkeleri kullanarak her katılımcının en etkin şekilde süreçten faydalanmasını, öğrendiklerini uygulamaya alabilmesini ve duyduğu memnuniyeti en üst seviyeye çıkarmasını sağlıyoruz. Uzun yıllara dayalı araştırma ve bilimsel altyapı ile belirlenen bu ilkeler 2015’ten itibaren Türkiye partneri olduğumuz dünyanın ilk ve en büyük organizasyonu olan Six Seconds tarafından 6 ana başlıkta tanımlanmıştır.
Eğitim, seminer, atölye çalışmalarımızı tasarlarken ve yürütürken hassasiyetle kullandığımız bu “Altı Eğitim İlkemiz” metodolojimizin “nasıl” ı hakkında temel oluşturuyor.
Bilgelik, insanın içindedir.
İnsanlar onlara “bir sırrı anlattığımızda değil, “anlam inşa ettiklerinde” en iyi şekilde öğrenirler. Bu ilke, gelişip serpilmeye, büyüyüp dönüşmeye dayalıdır.
Yol yok, bir yol değildir.
Her yol-yöntem herkese uygun olmayabilir. Bu nedenle farklılaştırmalı ve kişiselleştirmeliyiz. İnsanların kendilerine özgü, güçlü ve bireysel çözümler ortaya koyabilmesi için esnekliğe ve alana ihtiyaçları olduğunu biliyor; tüm katılımcıları eğitim süreçlerine dahil etmeyi önemsiyoruz.
Süreç İçeriktir.
En iyi öğrenmenin rol modelleme ile olduğunu biliyoruz. Teoriyi aktarmayı ve pratiği gerçekleştirmeyi önceliklendiriyoruz. “Bağlan, Harekete Geç, Değerlendir” (Öğrenme Modelimiz) ile güçlü bir öğrenme süreci oluşturuyoruz.
1, 2, 3 Pasta!
Güçlü öğrenme eylemden gelir, sadece içsel bir süreç değildir.
Balık, su hakkında konuşmaz.
Endişe öğrenmeyi kötü etkilese bile biraz stres değerlidir. Bu, bizce öğrenenlerin ve eğitmenlerin konfor alanlarından çıkıp esneklik alanına geçmeleri gerektiği anlamına gelir. Katılımcılara esneklik sağlayacak şekilde eğitimlerimizi tasarlıyoruz.
Duygular insanları harekete geçirir.
Sadece duygu veya sadece analiz ile anlam yaratmayız; en iyi öğrenme duygu ve düşünceyi harmanlayarak olur (ve hareketi!). Buna uygun eğitimlerimizde katılımcılarımızın öğrenmelerini kalıcı kılmak, öğrenmelerinin davranışa dönüşmesini sağlamak için çalışıyoruz.
Yetişkin Öğrenme Modelimiz
Yaşam boyu öğrenmeye ve büyümeye devam etmek bir yaklaşım ve beceridir. Süreçlerimiz öğrenme ve gelişim fırsatını değerlendirirken, bu deneyimden en iyi şekilde yararlanmak için oluşturulmuştur. Kullandığımız yetişkin öğrenme modelimiz ile; öğrenen kendi öğrenmesinden sorumludur. Eğitmen öğrenmeyi dayatamaz; bunun yerine bir lider, rehber ve katalizör olarak hizmet eder.
- Yetişkinler, öğrenmenin tatmin edeceği ihtiyaçlarını ve ilgilerini geliştirdikçe öğrenmeye motive olurlar. Bu nedenle, yetişkin öğrenenlerin ihtiyaçları ve ilgi alanları, yetişkin öğrenme faaliyetlerini düzenlemek için uygun başlangıç noktasıdır ve eğitimlerimizi tasarlarken bizim için önemli kılavuzlardır.
- Yetişkin yönelimli öğrenme ya yaşam merkezli ya da iş merkezlidir. Bu nedenle, yetişkin öğrenimini tasarlarken uyguladığımız çerçeveler, akademik veya teorik konular değil, yaşamla ilgili ve/veya işle ilgili durumlardır.
- Deneyim, yetişkin öğrenimi için en zengin kaynaktır. Bu nedenle, yetişkin öğrenme programlarımızın temel metodolojisi, planlanmış bir dizi deneyime aktif katılımı, bu deneyimlerin analizini ve bunların iş ve yaşam durumlarına uygulanmasını içerir.
- Yetişkinlerin kendi kendilerini yönetmeye derin bir ihtiyaçları vardır. Bu nedenle, eğitmenin rolü, bilgisini onlara aktarmak ve daha sonra buna uygunluklarını değerlendirmek yerine, katılımcıyla birlikte bir sorgulama, analiz ve karar verme sürecine girmektir.
- Yetişkin öğrenenler arasındaki bireysel farklılıklar yaş ve deneyimle birlikte artar. Bu nedenle, yetişkinlere yönelik öğrenme programlarımız, öğrenme tarzı, zamanı, yeri ve hızındaki farklılıkları en iyi şekilde karşılamaktadır.