İş Liderliği, Koçluk
“Hayatta değişmeyen tek şey değişimdir” sözünü hepimiz duymuşuzdur. Değişim kaçınılmaz olduğundan, liderlerin değişim sürecinde insanları cesur ve olumlu bir şekilde yönlendirmek için gereken yetkinlik ve kararlılığa sahip olmaları çok önemlidir. Başarılı liderler, başkalarının değişime öncülük etmenin doğasında var olan risklerin yanı sıra gerekli değişiklikleri yapmanın nedenlerini ve avantajlarını anlamalarına yardımcı olur. Biraz azimle değişimin gücünü kullanabilir ve bunu kendiniz, ekibiniz ve kurumunuz için bir rekabet avantajına dönüştürebilirsiniz.
Değişim olumlu faydalarının yanı sıra bazı olumsuz sonuçlar da doğurur. Bazı insanlar doğal mizaçları, algıladıkları kayıplar veya değişimle ilgili geçmiş deneyimleri nedeniyle değişime olumsuz bakma eğilimindedir. Liderler ekip üyelerinin değişimin bir bedeli olduğunu anlamalarına yardımcı olmalıdır, ancak durağan kalmanın uzun vadede çok daha yüksek bir maliyeti vardır.
Değişime başarılı bir şekilde liderlik etmenin ilk adımı, aktif olarak yeni fikirler ve uygulamak isteyebileceğiniz potansiyel değişiklikler ararken kontrol edemeyeceğiniz değişikliklere hazırlıklı olmaktır. Liderler, ekip ve işletme için ortaya çıkan ihtiyaçları ve potansiyel sorunları önceden tahmin edebilmelidir; bu da sürekli iyileştirme tutumunu sürdürmeyi gerektirir. İş trendleri hakkında bilgi toplayın, yeni bilgileri benimseyin ve yeni girişimlerde bulunarak konfor alanınızın sınırlarını zorlayın. Açık fikirli olmak ve öğrenme isteği göstermek ekip üyeleri için olumlu bir örnek teşkil eder. Organizasyonel değişim kişisel gelişim için bir fırsattır ve tüm ekip üyelerinin gelecekte iş performansları için gerekli olacak yeni beceriler öğrenmelerine yardımcı olur.
Ayrıca değişimin arkasındaki nedenleri başkalarına etkili bir şekilde anlatabilmelisiniz. Bu, değişimin iş gerekçesini anlamak ve insanların bunun gerekliliğini ve değerini anlamalarına yardımcı olmak anlamına gelir. Değişimin amacını ilettikten sonra, sorular ve görüşmeler için fırsatlar sağlayın. İnsanlar, değişimi derinlemesine konuşma konusundaki kararlılığınızdan ve istekliliğinizden ilham alacaktır.
Her türlü değişime öncülük etmek, belli bir düzeyde korku, endişe ya da direnci de beraberinde getirir. Değişimle ilişkili kayıpları kabul edin. İnsanlar dert yanarken, şikâyet ederken ve yas tutarken onları aktif bir şekilde dinleyin. Endişelere, kaygılara ve korkulara derhal yanıt verin. Geçmiş başarıları ve değişim sırasında kaydedilen ilerlemeyi takdir ederek ekibi destekleyin.
Değişime ivme ve destek kazandırmak için insanların geçmişi bırakması, kontrol edilebilecek şeylere odaklanması ve yeni beklentilerle ilerlemesi gerekecektir. Beklenen davranışları özellikle tanımlamanız, ilerlemek için temel kuralları açıkça iletmeniz ve karşılaştığınız alaycılarla yüzleşmeniz gerekecektir. Değişime hızla uyum sağlayan erken benimseyenleri takdir edin ve yeni yaklaşımları öğrenirken insanlara rahatsızlık ve hatalar konusunda koçluk yapmanız gerekeceğini anlayın.
Başarılı bir değişim yönetimi planı, neyin başarılması gerektiğini ve başarıyı nasıl ölçeceğinizi açıkça tanımlamanızı gerektirir. Vizyonunuzu ve hedefinizi diğerleriyle paylaşın ki tam olarak nereye gitmek istediğinizi ve ekip olarak oraya nasıl ulaşacağınızı anlasınlar. Ekip üyelerinizle iş birliği yaparak onların öne çıkmalarına ve planı sahiplenmelerine yardımcı olun. İnsanların alacağı belirli rolleri ve eylem planını kimin, neyin, ne zaman, nerede ve nasıl uygulayacağını tanımlayın.
Son olarak, planınızı gerektiğinde yenilemeye hazır olmalısınız. Tüm planların zaman içinde iyileştirilmesi ve ayarlanması gerekir. İlerlemenizi düzenli olarak gözden geçirin ve sonuçlardan ekibi toplu olarak sorumlu tutun.
* Bu metin CMOE Makalesidir. CMOE Türkiye partneri Hayatın Ritmi ekibi tarafından Türkçeleştirilmiştir.
YAZAR HAKKINDA
CMOE
CMOE’nin Tasarım Ekibi, CMOE’nin müşterilerine benzersiz bir hizmet sunmak için bir araya gelen, farklı ve birbirini tamamlayan güçlü yönlere, yeteneklere, eğitime ve deneyime sahip kişilerden oluşur. Ekibimiz, işletme yönetimi, psikoloji, iletişim, insan kaynakları yönetimi, organizasyonel gelişim ve sosyoloji gibi alanlarda ileri derecelere ve zengin bir bilgi derinliğine sahiptir.