1. Bu varsayımsal bir metodoloji değildir. Şimdiye kadar yapılmış en titiz sosyal bilim araştırmalarından bazıları temel alınarak oluşturulmuştur ve 40 yıllık bir süreyi kapsamaktadır. Araştırma, zeki, açık sözlü ve duyarlı insanlar olarak önemli konular üzerine yaptığımız konuşmalarda etkili olmakta neden bu kadar zorlandığımızı araştırmaktadır.
  2. Araştırma, insanlar olarak zorlu sorunları veya konuları başkalarıyla tartışırken içine düştüğümüz önceden öngörülebilir bazı tuzaklar olduğunu ortaya koymaktadır. Bunlarla karşılaştığımızda savaş ya da kaç tepkilerinden birini veririz.
  3. Eğilimlerimiz genellikle iyidir ve en çok çaba gösterdiğimiz durumlarda bile, önemli konuların tartışılması gerektiğinde, istemeden başkalarıyla çatışma veya yanlış anlamalar yaratırız.
  4. Sorunları önemsediğimiz için değil, tam olarak aslında önemsediğimiz için, bu olumsuz kalıplar etkisiz konuşmalara neden olur.
  5. Hiç kimse ayrıcalıklı değildir ve yaşımız, ırkımız, cinsiyetimiz veya hayattaki durumumuz ne olursa olsun, önemli konuşmalar sırasında etkili olmamızı engelleyen çok öngörülebilir kalıplar ortaya çıkar. Bu kalıpların ne olduğunu ce daha etkili konuşmaların nasıl oluşturulacağını anlamak, Cesur Yüzleşmelerin konusudur.
  6. Cesur Yüzleşmeler çerçevesi, konuşmaya liderlik eden kişinin, kişiliğe ya da kişiye değil, konuya veya soruna odaklanmasına yardımcı olur. Açık sözlü olmayı ancak bunu yaparken baskıcı olmamayı öğretir. Karşılığında başkalarının da dürüst olmasını sağlayacak şekilde nasıl dürüst olunacağını öğretir.
  7. Cesur Yüzleşmeler çerçevesinde hakim olmak, zor konuşmaları daha rahat hale getiremeyecek ancak onları daha etkili hale getirecektir.
  8. Eğitim tasarımı, yetişkinlerin öğrenme ilkelerine dayanmaktadır. Katılımcılar, yalnızca cesur yüzleşmeler için en etkili kavramları ve becerileri almakla kalmaz, aynı zamanda bunları en acil kurumsal sorunlarına uygulamak için kapsamlı bir de pratik edinirler.
  9. Katılımcılar, eğitim ortamına getirdikleri sorunları/ikilemleri keşfedecek, teşhis edecek ve çözümler geliştirecek, böylece eğitimin kendileri için sadece liderlikle ilgili bir akademik alıştırmadan daha fazlası olması sağlanacaktır.
  10. İnsanları yüksek düzeyde samimiyet, saygı ve sorumlulukla hareket etmelerini sağlayacak koşulların geliştirilmesi, zorlu ve karmaşık meselelerle ilgilendikleri için kritik bir öneme sahiptir.

İlgili Bloglarımız

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir