İş performansı, çeşitli işyeri faktörleriyle doğrudan bağlantılıdır. Bir şeyler ters giderse bu durumların çalışan tutumları, verimlilikleri ve üretkenlikleri üzerinde dramatik sonuçları olabilir. İyi haber şu ki liderler, işyeri faktörlerini yönetebilir. Böylece onlara karşı değil, çalışanlar için çalışırlar.
Bu yazıda iş performanslarını olumsuz etkileyebilecek işyeri faktörlerinden ve çalışanlarınızın performans hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak için bir sonraki adımı nasıl atacağınızdan bahsedeceğiz.
İş Performansı Nedir?
Bir çalışana bir görev atandığında onu mümkün olan en iyi şekilde yürütmesini istersiniz. Ve bir yönetici olarak çalışanlarınızın mevcut durumunu, yıllık performans değerlendirmenizde gözden geçirirsiniz. İş performansı, bir eylemi, görevi veya işlevi gerçekleştirme veya gerçekleştirme sürecidir. Çalışanınız şirketinizin beklentilerini gerçekleştirebilir. İnsanlar genellikle performansı üretkenlikle karıştırsa da ikisi farklı kavramlardır.
Verimlilik, kaliteden bağımsız olarak çalışanınızın belirli bir günde yaptığı iş miktarı olarak tanımlanır. Ancak performans, en iyi sonucu elde etmek ve aynı zamanda iyileştirme için yer açmak için her gün çalışmanız gereken bir şeydir.
İşyeri Faktörü
Bir işyeri faktörü, bir çalışanın işini iyi yapma ve işine bağlı hissetme yeteneğini olumlu veya olumsuz etkileyen herhangi bir şeydir.
İşyeri faktörlerine örnekler:
- İş yükünün miktarı ve kalitesi,
- İlerlemesi için fırsatlar,
- Lidere duyulan güven.
Bu faktörler, çalışan beklentileri veya değerleri ile yanlış hizalandığında, motivasyon ve yüksek düzeyde performans gösterme yeteneği azalır.
İş Performansını Etkileyen Faktörler Nelerdir?
Bir çalışanın ne kadar iyi odaklanabileceğini, görevleri tamamlayabileceğini, iyi hizmet sunabileceğini ve ofis topluluğunun bir parçası olabileceğini birçok faktör belirler. Çalışanların performansını etkileyen en önemli faktörlerden bazıları aşağıdadır:
İş Memnuniyeti
Çalışanların %60’ı, birlikte çalıştıkları insanları “iş memnuniyeti için çok önemli” olarak görmektedir. İşte iş memnuniyetine katkıda bulunan diğer birkaç unsur:
- Liderlik ilk sırada yer alıyor çünkü bu, ekip üyelerinin ihtiyaçlarıyla doğrudan alakalıdır.
- Bir çalışanın bilgi ve becerileri son derece önemlidir. Çünkü bu, iş sorumluluklarıyla eşleşir.
- Ücret adil ve endüstri standartlarıyla uyumlu olmalıdır.
Çalışan Bağlılığı
Dünya çapında çalışanların %68’i çalıştığı işe bağlılık duyarken geri kalan kesim ne yazık ki aynı duyguları paylaşmıyor. Katılım, verimliliği etkileyen önemli faktördür. Aşağıda çalışan bağlılığını artırmak için yapmanız gerekenleri sizin için derledik:
- Çalışanlar, katkılarından dolayı kabul edildiğini ve takdir edildiğini hisseder. Çalışanlarınızı takdir edin.
- Ekip üyeleri, kendi bölümleri içinde ve dışında işbirliği yapmaya kararlıdır. Onları teşvik edin.
- Ekip üyeleri ve bir bütün olarak şirket arasında bir topluluk duygusu vardır. Bu duyguyu pekiştirin.
Eğitim ve Geliştirme
Çalışanlarınıza katacağınız her değerli bilgi şirketinize yansıyacaktır. Kurum içi ve kurum dışı eğitimler ile çalışanlarınıza değer kattığınızdan emin olun. Böylelikle hem nitelikli personel yetiştirirsiniz hem de donanımlı bir ekibe sahip olursunuz.
İş için Doğru Araçlar
Uygun araçların sağlanması, çalışanların yalnızca daha iyi değil, aynı zamanda daha hızlı performans göstermesine yardımcı olur. Aşağıdakileri sağlayın:
- Ofis malzemeleri kolayca temin edilebilir olmalı,
- Fiziksel alet ve makineler iyi çalışır durumda olmalı,
- İnternet bağlantısı hızlı ve güvenilir olmalı,
- Donanım ve yazılım gerektiğinde güncellenmeli veya yükseltilmeli.
Ek olarak, performans ve üretkenlik açısından teknolojinin önemi çok yüksektir. Bu alanlara gerekli yatırımları yaptığınızdan emin olun.
Şirket Kültürü ve Çalışma Ortamı
İş performansını etkileyen faktörler söz konusu olduğunda, şirket kültürü kadar önemli olan çok az şey vardır. Kültür, bir kuruluş içinde politikalar, hedefler, tutumlar ve beklentiler dahil olmak üzere prosedürel ve davranışsal normları belirler. Örgüt kültürü, azınlık çalışanları için çok önemli bir faktördür. Örneğin, erkek çalışanların %35’i, çeşitliliğin ve katılımın destekleyici bir iş yeri kültürü için gerekli olduğuna inanıyor .
Bir lider olarak, şirketiniz veya departmanınızdaki kültürü ve ahlakı, bir adım geriden gözlemlemelisiniz. Kültürün olumlu olduğu kurumlarda çalışan davranışları aşağıdaki gibi olacaktır:
- Sürekli şikayet yoktur,
- Takım üyelerinin kendine güveni ve bir amaç duygusu vardır,
- Yönetimin davranışı cezalandırıcı değil teşvik edicidir,
- Çalışanlar iş ortamı içinde ve çevresinde kendilerini güvende hisseder.
İş Performansı Nasıl Ölçülür?
Artık performansı etkileyen en önemli faktörleri bildiğinize göre çalışan performansını nasıl ölçeceğinizi de bilmelisiniz. Gerekli bilgiyi elde etmek için üç geri bildirim yöntemi işe yarar. Başka adımlar atılmadan önce her yöntem gözden geçirilmelidir:
- Çalışan geri bildirimi: Bir çalışana performansını nasıl gördüklerini sormak, anlayışlı olduğu kadar etkili olabilir.
- Eşit düzey geri bildirimi: İş arkadaşları, diğer çalışanlarla işbirliği ve çalışma deneyimleri hakkında konuşabilir.
- Yönetici geri bildirimi: Performans incelemeleri ve derecelendirmeleri, temel performans göstergelerinin kalitesini göstermeye yardımcı olur.