Çoğu işletme sahibi, başarılı bir iş kurmanın zaman, çaba ve emek istediğini bilir. Ancak bazıları, şirketlerin temellerinin aslında müşteri güveni ile oluşturulduğunun henüz tam anlamıyla farkına varabilmiş değil. 

 Müşteri güveni oluşturulduğunda müşteriler şirketleri çevresindeki diğer insanlara önermeye başlarlar. Bu da marka görünürlüğünü artıracak, daha fazla müşteri çekecek ve şirket gelirinin artmasını sağlayacaktır. Güven inşa etmek zordur ancak başardığınızda sağlam bir temeliniz olur. Çeşitlilik ve kapsayıcılık yaklaşımı sayesinde edindiğiniz müşteri güveni ile daha güçlü bir müşteri tabanı elde edersiniz ve sürekli büyümenin yolunu açmış olursunuz. 

Dijital Pazarda Güven Oluşturma

Dijital Pazarda Güven Oluşturma 

Dijital Pazarda Güven Oluşturma

Günümüzde hangi işi yapıyor olursanız olun artık hemen hemen her şirket internetin gücünden mutlaka faydalanıyor. İnternet, işletmelerin yeni müşterilerle bağlantı kurmaları, eski müşteriler ile ilişkilerini pekiştirmeleri ve bir sonraki seviyeye geçerek işlerini büyütmelerini sağlamaya devam ediyor. 

Bugün internetin gücü sayesinde birçok tüketici her zamankinden daha fazla seçim yapma özgürlüğüne sahip. Bu durum artan rekabet ortamında şirketlerin iyi bir büyüme planı olsa dahi müşterileri ile kalıcı ilişkiler kurmasını zorlaştırmaktadır. Bu nedenle işlerini büyütmek isteyen şirketlerin, müşteriyle güven oluşturmaya öncelik vermeleri oldukça önemlidir. Peki müşteri güveni oluşturmak neden bu kadar önemli, gelin daha yakından bakalım. 

Müşteri Güveninin Önemli Olmasının Nedenleri

Müşteri Güveninin Önemli Olmasının Nedenleri 

Müşteri Güveninin Önemli Olmasının Nedenleri

Müşteri güveninin her başarılı işin temelini oluşturduğundan bahsettik. İşlerini büyütmek isteyen her şirket için müşteri güveni olmazsa olmaz. İşte bu kadar önemli olmasının dört nedeni! 

1. Müşteri Yoksa Güven Yoktur

Müşteriler güvenmedikleri bir şirkete paralarını harcamazlar. Kaliteli bir ürün veya hizmete sahip olsanız bile eğer potansiyel müşterileriniz teslim edebileceğinize güvenmiyorsa, sizden o ürünü ya da hizmeti satın almak istemeyeceklerdir. 

Gerçek şu ki; artık tüketiciler bir şey satın alacağı zaman fazlasıyla seçeneğe sahip. Bu da müşteri kazanmaya odaklanan bir pazarlama stratejisinden daha fazlasına ihtiyacınız olduğu anlamına gelir. Bundan dolayı işletmelerin,nasıl müşteri güveni oluşturabileceğini anlaması gerekir. 

Müşterilerinizle gerçek bir bağ kurduğunuzda sizi unutmazlar. Eğer müşteriler aldıkları ürün ve hizmetten memnun kalırsa bu şirketten daha fazla alışveriş yapar, çevresine bu şirketin ürün ve hizmetlerini tanıtır. Bir nevi sadık müşteri, marka elçisi olarak görev yapar. 

2. Mutlu Müşteriler, Pazarlama Stratejinizi Belirler

İşletmeler işlerini büyütmek için bir pazarlama ajansıyla çalıştıklarında, çoğu şirket daha fazla görünürlük, daha fazla müşteri ve sürekli artan gelir sağlayan stratejiler ister. Bu, büyümenin önemli bir yolu olsa da müşteri güveni oluşturmak için gerekli çalışmaları yapmamanız durumunda pek bir önemi kalmayacaktır. 

En iyi pazarlama stratejilerinizden biri, müşterilerinizi mutlu etmeye önem vermek olmalıdır. İşe öncelikle şirketinize, ürünlerinize ve hizmet kalitenize güvenmelerini sağlamakla başlayın. 

Yapılan araştırmalara göre 2019 yılında her 100 tüketiciden 81’i bir markadan alışveriş yapmadan önce o markaya güvenmeleri gerektiğini söyledi. Buna göre, tüketiciler güven kazanmaya çaba gösteren işletmelerden alışveriş yapmaya daha istekli davranışlar sergiliyor diyebiliriz. 

3. Rekabet Avantajı

Rekabette üstünlük sağlamak genellikle işletmeler için oldukça zorlu bir iştir. Pazar dinamiktir ve sürekli değişir. Çoğu şirket, lider olmak için yeni trendlere ayak uydurmaya çalışır. Bu durumda neyin işe yaradığını ve neyin zaman kaybı olduğunu görmek iyice zorlaşır. 

Neyse ki avantajı korumak sandığınız kadar zor değil. Günümüz dijital ekonomisinde müşteri güveni, tüketiciler için olmazsa olmaz ve dikkatlerini her daim çekmenin en iyi yoludur. 

Bu günlerde tüketiciler, kiminle iş yaptıkları konusunda artık daha bilinçli. Sadakatleri, en iyi ürünü veya hizmeti kimin sunabileceğinin ötesine geçti ve şeffaf, özgün olmayı önemseyen ve bir sonraki satışı yapmaktan ziyade gerçek ilişkiler kurmaya odaklanan işletmelere yöneldi. Temelde, işletmelerin rekabetçi bir pazarda bile büyümeye ve gelişmeye devam etmesine yardımcı olacak şey budur. 

4. İyileştirilmiş İtibar

Harika bir pazarlama stratejiniz var ve işlerinizi büyütmek istiyorsanız itibarınız şüphesiz ki çok önemli olacaktır. Kötü bir itibar oluşturmanız, müşterilerinizin hızla uzaklaşmalarına sebep olur. Ancak güvenilir ve iyi bir itibara sahip bir işletmeyseniz, müşteriniz sizi desteklemeye devam edecek ve sizi çevresindeki insanlara önererek yeni müşteriler kazanmanıza fayda sağlayacaktır.  

Bununla birlikte, şirketiniz için olumlu bir itibar oluşturmanın en iyi yolu güvendir. Müşteriler işletmenize inandığında sizi güvenilir bulur ve sizinle iş yapmak ister. Bu da müşteriler tarafından yapılan daha fazla öneri ve sadakat anlamına gelir. Edindiğiniz müşteri güveni sayesinde bir sonraki aşamaya geçmemeniz için ortada bir sebep kalmayacaktır. 

Müşterilerinizle Nasıl Güven Oluşturabilirsiniz?

Müşterilerinizle Nasıl Güven Oluşturabilirsiniz? 

Müşterilerinizle Nasıl Güven Oluşturabilirsiniz?

Müşteri güveni kazanmak için şirketinizin izleyebileceği üç temel adım şunlardır: 

Müşteri İlişkilerinde Sivrilin

Müşterilerle güçlü ilişkiler kurmanın önemli bir parçası da onlarla bağ kurmaktır. Bu, bir satış konuşması, bir reklam veya başka bir taktik yoluyla gerçekleşebilir. Müşterilerle bağlantı kurmanın anahtarı, onların dikkatini çekmek ve onlarla olan etkileşiminizi kişiselleştirmektir. 

Mükemmel müşteri hizmetleri yönetiminin amacı, müşterilerle ilişkileri geliştirmek, müşteri güveni kazanmak, müşterilerin elde tutma oranını artırmak ve hem mevcut hem de yeni müşterilerden gelen satışları iyileştirmektir. 

Kendini işine adamış bir destek ekibine sahip olmak, kaliteli hizmet sunmak ve müşterilerinizin ihtiyaçlarını ve endişelerini anlamak için onları dinlemeye hazır olmanız ve sürekli olarak hatırlanmaya değer olumlu bir müşteri hizmeti sunmanızı sağlamanız anlamına gelir. 

Müşteri İncelemelerinden ve Görüşlerden Yararlanın

Nasıl bir marka itibarına sahip olursanız olun, tüketiciler bir karar vermeden önce doğal olarak diğer tüketicilerden öneri almak isterler. Müşteri güveni oluşturmanın onlara gerçek kullanıcı deneyimi sunmaktan daha iyi bir yolu yoktur. 

Tüketicilerin müşteri incelemelerinden ve referanslarınızdan en iyi şekilde yararlanmaları için bunları erişilebilir kıldığınızdan emin olun. En iyi yorumlarınızı ve referanslarınızı sosyal platformlarda, web sitenizde ve müşterilerinizin göreceği başka herhangi bir yerde yayınlayabilirsiniz. 

Müşterinizi Önceliklendirin

Müşteri güvenini ne kadar iyi oluşturacağınız, müşterilerinize ihtiyaç duydukları şeyi verme becerinize ve istekliliğinize bağlıdır. Bu, işletmenizin müşteri odaklı bir kültüre sahip olmasını ve işletmelerin, müşterinin ihtiyaçlarına hizmet etmek için şirketi sürekli olarak değerlendirip güncellemesi anlamına gelir. 

Müşteri yaklaşımında çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkesine sahip olmanız müşteri güveni kazanmanız için altın bir kuraldır ve müşteri merkezli anlayışın olmazsa olmazıdır. 

İşletmeler, müşterilerinin kim olduğunu anlamalı, müşterileri etkileyecek kararlar almalı ve her zaman kaliteli ürün ve hizmetler geliştirmelidir. Müşteri odaklı yaklaşımı uygulamak, müşterinizi ilk sıraya koymak ve onun ihtiyaçlarını işten önce yerine getirmek için tüm eylemleri optimize etmenize yardımcı olabilir. 

author-avatar

Erdem Ercan Hakkında

Hayatın Ritmi eğitim, koçluk ve danışmanlık şirketinin kurucusu, PCC ünvanlı profesyonel koç, eğitmen, danışman ve konuşmacıdır. Teba, Anadolu Efes, Gilan’da yönetici olarak görevler almıştır.12 yıllık profesyonel yöneticilik ve 13 yıllık girişimcilik deneyimine sahiptir. Duygusal Zeka konusunda önemli ekollerin sertifikasyonuna sahip olup Six Seconds'in ileri eğitmenidir. 13 yıldır Dugusal zeka alaninda adanmışlıkla çalışmaktadır. 1.500 saatin üzerinde koçluk, 2.000 saatin üzerinde Eğitim, 1.000 saatlik Danışmanlık ve 45 saat Konuşma tecrübeleriyle yurt içinde ve dışında önemli firmalarda basarili sonuçlara imza atmıştır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.