Stresi Azaltın, İnovasyonu Değil: Problem Çözme ve Karar Verme

Sorunları tanıma

Sözlüğe göre problem, “düşünülmesi, çözülmesi veya cevaplanması gereken bir soru; şaşkınlık ve sıkıntı kaynağı; cevabı şüpheli veya bulunması zor bir soru “dur. CMOE, problem çözme ve karar verme sürecini basitleştirerek pek çok insanın yaşadığı stresi azaltmaya kendini adamıştır.

Problem Çözme

Sorunları çözmek yöneticinin işinin kalbi ve ruhudur. Kurumun başarısı, her gün sorun çözme becerinize bağlıdır. Sorunların her boyutu vardır: işi önemli ölçüde aksatabilecek büyük sorunlar vardır; ele alınması gereken günlük sıkıntılar da vardır. Karşılaştığınız sorunun boyutu veya türü ne olursa olsun, CMOE size sorunu mantıklı bir şekilde nasıl düşüneceğinizi, teşhis edeceğinizi ve çözmek için hangi adımları atacağınızı nasıl belirleyeceğinizi öğretebilir.

Aşağıdaki dört adımlı süreç boyunca çalışmak, sorunları daha etkili bir şekilde çözmenizi sağlayacaktır:

1. Sorunu tespit edebilmeli ve tanımlayabilmelisiniz.

Bu, sizin ve birlikte çalıştığınız diğer kişilerin hemen sonuca varmanızı önleyecektir. Net bir sorun ifadesi oluşturmamak, yanlış kararlar almanıza ve sorunu yeniden ele almak için harcayacağınız zamanın uzun vadeli maliyetine neden olabilir.

2. Bir çözüm geliştirmeden önce sorunu iyice analiz etmelisiniz.

Bu adımda, sorunun temel nedenlerini anlamak için kendinize sorular soracaksınız. Bir sorun profili oluşturmak için “Bu sorundan kimler etkilenecek?” gibi etkili soruların nasıl kullanılacağını öğretiyoruz.

3. Sorunu tam olarak anladıktan sonra çözümler geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Çözüm geliştirmek söz konusu olduğunda ustalaşılması gereken çeşitli teknikler vardır. Yöneticilere, farklı bir çözümün uzun vadede işletme için en iyi yaklaşım olabileceği durumlarda mümkün olan en kolay çözümü seçme eğiliminden kaçınmayı öğretiyoruz.
Çözüm geliştirmek beyin fırtınası yapma, başkalarıyla işbirliği yapma, her olası çözümün sonuçlarını analiz etme ve gerçeklere dayalı sonuçlar çıkarma becerisi gerektirir. Mümkün olduğunda, nihai bir kararla ilerlemeden önce fikirleri ve çözümleri test etmek önemlidir.

4. Harekete geçmek için bir plan geliştirebilmelisiniz.

Bu, başkalarıyla iletişim kurmayı, bağlılık kazanmayı, başarıyı izlemeyi ve uygulama sırasında ortaya çıkabilecek engellerin üstesinden gelmek için planlar yapmayı gerektirir. Uygulama sürecine başladıktan sonra bile her zaman yapılması gereken ayarlamalar olacaktır.

Sonuçlar

Etkili problem çözme ve karar verme becerilerine sahip olmak kuruma birçok açıdan yardımcı olur:
• Amaç ve hedeflerin gerçekleştirilmesi için hayati önem taşır
• Bireyler arasında oluşabilecek hayal kırıklığı ve yanlış anlamaları ortadan kaldırır
• Maliyetli hataları ve yeniden işleme ihtiyacını önlemenize yardımcı olur
Uzun vadede, ekip içinde ve ekipler arasında iş birliği de oluşturabilir. Sorunları büyümeden ve yönetilemez hale gelmeden çözebilen yöneticiler için çalışan ekip üyeleri daha yüksek ekip moraline sahip olacaktır. Bu yöneticiler aynı zamanda sürekli iyileştirme ve inovasyonu da teşvik edebilirler. Sorun çözme konusunda iyi olan kuruluşlar başarılı olmaya mahkumdur.

* Bu metin CMOE Makalesidir. CMOE Türkiye partneri Hayatın Ritmi ekibi tarafından Türkçeleştirilmiştir.

YAZAR HAKKINDA

CMOE

CMOE’nin Tasarım Ekibi, CMOE’nin müşterilerine benzersiz bir hizmet sunmak için bir araya gelen, farklı ve birbirini tamamlayan güçlü yönlere, yeteneklere, eğitime ve deneyime sahip kişilerden oluşur. Ekibimiz, işletme yönetimi, psikoloji, iletişim, insan kaynakları yönetimi, organizasyonel gelişim ve sosyoloji gibi alanlarda ileri derecelere ve zengin bir bilgi derinliğine sahiptir.

İlgili Bloglarımız

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir