Verimlilik nedir sorusu özellikle işletmeler için önemlidir. İş verimliliği, verilen girdilerden çıktılarınızı en üst düzeye çıkarmak veya kaynaklarınızdan en iyi şekilde yararlanmak anlamına gelir. Bu aşamada ise verimlilik nedir ve verimlilik nasıl artırılır sorularının cevabını bilmek gerekir. Bu soruların cevabını bilmek ise hem kısa vadede hem de uzun vadede paradan ve insan gücünden tasarruf sağlar.

Verimlilik Nedir?

Verimlilik Nedir?

Verimlilik nedir sorusu, girdi birimi başına mal ve hizmet çıktısının üretilme hızının bir ölçüsü şeklinde cevaplanabilir. Bu açıdan verimlilik, üretilen çıktı miktarının, kullanılan girdi miktarının bir ölçüsüne oranı olarak hesaplanır. Verimlilik nedir sorusunun cevabı kadar önemli olan bir diğer soru da verimliliğin nasıl artırılacağıdır. Birçok faktör verimlilik artışını etkileyebilir. Bunlar; teknolojik gelişmeler, ölçek ve kapsam ekonomileri, işgücü becerileri, yönetim uygulamaları, diğer girdilerdeki değişiklikler, rekabet baskıları ve iş döngüsünün aşamasını içerir.

İşletmelerde Verimlilik Nasıl Artırılır?

İşletmelerde Verimlilik Nasıl Artırılır?

Verimlilik nedir sorusu özellikle işletmeler için önemlidir. İş dünyasında verimlilik, yöneticilerin sürekli olarak iyileştirmeye çalışması gereken bir konudur. Can sıkıcı görevler bazen iş hayatındaki verimsizliğin en büyük nedeni olabilir. Durgunluğu ve hatta gerilemeyi fark etmemek, sonuç olarak kârda azalmaya yol açar. Bu açıdan iş verimliliğini artırmanın birçok yolu vardır. Bunun için ise yapmanız gereken ilk şey, sorunları tespit etmek ve ardından çözümleri uygulamaktır. Ayrıca, bu sürekli bir süreçtir ve her zaman iş verimliliğini azaltan nedenleri bulmaya çalışmak gerekir. Çünkü bu nedenler, işletmeyi tehdit eden hasarlara neden olabilir. Bu yüzden sorunlar ne kadar erken tespit edilirse sonuç o kadar iyi olur. İş verimliliğini artırmak için ise şirketin kârlılığının ve rekabet avantajını da artırmaya yönelik stratejiler üzerinde günlük çalışmaların yanı sıra, iş verimliliğine ve kârlılığına katkı sağlamayan faaliyetlerin ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar yapılması da gerekmektedir. Bunlar, organizasyon içindeki ancak ciddi şekilde dikkati dağıtan ve iş verimliliğini etkileyen faaliyetlerdir. Bu açıdan işletmelerde verimliliği artırmanın birkaç yolu vardır.

Toplantıları Sınırlayın

Toplantıları Sınırlayın

Verimlilik nedir sorusunun cevabını bilmek verimliliği artırmak için önemlidir. Verimliliği artırmak için ise yapılacak ilk şey toplantıları sınırlamaktır. Verimli toplantılar yapmanın iki anahtarı vardır. Bunlar başlangıçta bir gündeme sahip olmak ve sonunda eyleme geçirilebilir adımlara sahip olmak şeklindedir. Gündem olmadan yapılan toplantılar bir işe yaramaz. Sohbet veya e-posta yoluyla kolayca iletilebilecek konularda zaman kaybetmemek için tartışma noktalarınızın hazır olması gerekir. Toplantının sonunda, ekibinizin toplantı bittikten hemen sonra ne yapacağını bilmesi için eyleme geçirilebilir adımlar belirlenmelidir. Bu yüzden gündemi olmayan toplantılar yapılmamalı ve toplantılar sınırlandırılmalıdır.

İlk İş Bir Yapılacaklar Listesi Hazırlayın

İlk İş Bir Yapılacaklar Listesi Hazırlayın

Sizin ve ekibinizin güne olumlu bir başlangıç yapmasını sağlamanın bir yolu, bir yapılacaklar listesi yazmak ve önce en sevmediğiniz görevlerin üstesinden gelmektir. Yetenek, zeka, eğitim, deneyim gibi faktörler performansı ve iş verimliliğini etkiler. Ancak disiplinli ve organize bir kadro olmadan etki bozulur. Öz disiplin olmadan, günlük iş rutininde kendinizi organize etmek kolay değildir. Terk edilmiş projeler, cevapsız e-postalar, dağınık bir masa, cevapsız aramalar, sürekli geç kalmak, vb. disiplin eksikliğinin verimlilik ve performansın önündeki en yaygın engellerden bazılarıdır. Bu yüzden yapılacaklar listesi hazırlanarak buna göre adımların atılması gerekir.

Takımını Destekle

Takımını Destekle

Çalışanların geri bildirimde bulunurken ve endişelerini dile getirirken kendilerini rahat hissetmelerini sağlamak önemlidir. Bu yüzden takımınızı desteklemeniz önemlidir. Daha memnun bir iş gücü yaratmanın yanı sıra, departmanlar arasındaki açık iletişim, yanlış iletişimi azalttığı, fikirlerin paylaşılmasına izin verdiği ve yönetimin iyileştirme fırsatlarını gerçekleştirmesine yardımcı olabilecek geri bildirimleri teşvik ettiği için iş verimliliğini artırabilir. Rollerine ve departmanlarına aşina olan çalışanların, kolaylaştırılabilecek süreçleri tanıması veya şirket içinde daha verimli olabilecek diğer alanları belirlemesi daha kolaydır.

Geri Bildirim

Verimlilik nedir ve nasıl artırılır soruları için etkili geri bildirim de oldukça önemlidir. Çünkü çalışanlar ilk etapta verimsiz olduklarını bilmiyorlarsa, çalışan verimliliğini artırmanın bir yolu yoktur. Bu nedenle performans incelemeleri önemlidir. Bunun için çalışanlarınızın performansını ölçmeli, ardından nerede mükemmel olduklarını ve hangi alanlarda çalışmaları gerektiğini bilmelerini sağlamak için bireysel toplantılar yapmalısınız. Çalışan verimliliğini artırmak, yalnızca neyi daha iyi yapabilecekleri ile ilgili değildir. Bu nedenle, çalışanlarınızı inceledikten sonra, gelişmelerine yardımcı olmak için neler yapabileceğinizi sorabilirsiniz. Geri bildirimler, yalnızca çalışanlarınızın gelişmesine yardımcı olmak için size net ve acil yollar sunmakla kalmaz, aynı zamanda zaman içinde sürekli gelişime izin verecek bir açık diyalog kültürünü teşvik eder.

Araçlar ve Sistemler

Ekibiniz için belirli yönetici görevlerinin yerine getirilmesine yardımcı olabilecek işinizle ilgili araçlara ve sistemlere yatırım yapmak oldukça önemlidir. Ayrıca bu sayede ekibinizin uzun vadede işinize daha fazla fayda sunmasını da sağlayabilirsiniz.

Faydalar

Verimliliği artırmanın birçok faydası vardır. Verimlilik, kaynaklarınızdan en iyi şekilde yararlanmakla ilgilidir. Bu, işletmenizin daha az para ve daha az atıkla daha fazlasını üretebileceği anlamına gelir. Ayrıca, maliyetli hatalar yapmadan günlük olarak çalışabileceğiniz anlamına gelir. Bu yüzden verimliliği artırmanın faydalarından yararlanmak önemlidir.

Esnek Çalışma

Esnek çalışma, esnek başlangıç ​​ve bitiş saatlerine sahip olmak veya evden çalışmak gibi bir çalışanın ihtiyaçlarına uygun bir çalışma şeklidir. Bu çalışma şekli, bir çalışana belirli çalışma saatlerini seçme konusunda daha fazla serbestlik veya çalışanın kişisel ihtiyaçlarına bağlı olarak çalışma programlarını bir haftadan diğerine değiştirme özgürlüğü veren bir tür alternatif programdır. Bu açıdan verimliliği artırmak için esnek çalışma şekli sunulabilir. Bunu sunmak için ise aşağıdakileri uygulayabilirsiniz:

  • Yarı zamanlı çalışma saatlerini azaltma
  • Başlangıç ​​ve bitiş saatini değiştirme
  • Başlangıç ​​ve bitiş zamanında esnekliğe sahip olma
  • Evden veya başka bir yerden çalışma
  • İşi başka bir çalışanla paylaştırma

Çalışan Bağlılığı Nasıl Arttırılır?

Çalışan Bağlılığı Nasıl Arttırılır?

Verimlilik nedir sorusunun cevabını bilmek çalışan bağlılığını artırmak için önemlidir. Çalışan bağlılığı, personelin kişisel çıkarları ile işyerinin çıkarları ve amaçları arasındaki uyumdur. İşyerinde çalışanların katılımı çok önemlidir. Bunun nedeni, çalışanın işyerine bağlılığının işyeri başarısı ile doğru orantılı olmasıdır. Çalışan bağlılığınız olduğu sürece daha üretken olur, daha iyi performans gösterir, çalışan sirkülasyonunu azaltır ve iş yerinde nitelikli insan devamlılığını artırabilirsiniz. Ayrıca çalışanlar kendilerini bu işe ait hissediyorlarsa yeni bir iş aramaz. Çalışan bağlılığını geliştirmek, tüm liderlik ekibinizin katılımını gerektirir ve başarılı bir katılım stratejisi, dikkatli bir planlamayı garanti eder. Bu açıdan çalışan bağlılığını artırmak için bazı yöntemler bulunur:

  • Çalışanın işini benimsemesini sağlayın
  • Rekabet ve eğlenceyi birleştirin
  • Çalışanların birbirini referans göstermesini sağlayın
  • Kararları çalışanların almasını sağlayın
  • Belirsizlikler ve kararsızlıklardan kaçının
  • Yetenekli çalışanları öne çıkarın
  • Tarafsız kalın
  • Size güven duyulmasını sağlayın
  • Çalışanlarınıza gerekli kaynakları sağlayın
author-avatar

About Erdem Ercan

Hayatın Ritmi eğitim, koçluk ve danışmanlık şirketinin kurucusu, ICF-PCC ve EMCC-SP ünvanlı profesyonel koç, eğitmen, danışman ve konuşmacıdır. 13 yıllık profesyonel çalışma hayatı ve 12 yıllık girişimcilik deneyimine sahiptir. Six Seconds, CMOE ve Solutions Academy' nin ileri seviye eğitmenidir. 2.500 saatin üzerinde koçluk, 3.000 saatin üzerinde Eğitim, 1.300 saatlik Danışmanlık ve 50 saat Konuşma tecrübeleriyle yurt içinde ve dışında önemli firmalarda başarılı sonuçlara imza atmaya devam etmektedir.

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir