İyi bir çalışan değer önerisi, bir şirketin üst düzey yeteneklerin dikkatini çekmesine yardımcı olabilir. Kuruluşunuzda çalışma deneyimi hakkında adaylara açık bir mesaj verir. En iyi yetenekleri çekmenizi, yetenek yönetimi sürecini iyileştirmenize ve çalışan bağlılığı yaratma şansını sağlayan benzersiz yönlerinizi vurgular.

Unutmayın, şirketiniz ve yaptığınız işler benzersizdir. Rakiplerinizle aynı ürünleri yapabilir veya aynı hizmeti sağlayabilir, ancak siz kendi tarzınızda benzersizsiniz. Çalışan değer önermesi şirketin başarılı çalışanlarının sizin için çalışmaktan en çok neden keyif aldığını anlamasına ve paylaşmasına yardımcı olur.

Çalışan Değer Önermesi Nedir?

Çalışan değer önermesi, bu benzersiz faydaları belirlemeye çalışır. Şirket değerinizden ve kültürünüze, ödüllerden ve fırsatlara kadar hem maddi hem de manevi faktörleri kapsayan, en iyi çalışanı bulmanızı ve çalışan bağlılığını arttırmanızı sağlayan çalışma deneyimlerini sizin için iletir.

Kısacası çalışan değer önermesi sizin ve yalnızca sizin sunduğunuz benzersiz faydaları ve değeri iletir. Bu, kuruluşunuzun neden başarılı olma hedefi olan insanlar için doğru yer olduğunu açıklayan bir mesajdır. Başarılı çalışanların neden motive edildiğini ve çalışan bağlılığının arttırıldığını açıklar.

Burada işveren markanızla bir ayrım yapmanız önemlidir. Çalışan değer önermeniz, potansiyel ve mevcut çalışanlarınıza, kuruluşunuz için çalışmanın karşılığında ne elde edebileceklerini bildirirken, işveren markanız, yalnızca potansiyel çalışanların değil, daha geniş bir dünyanın sizin hakkınızda sahip olduğu itibarı ifade eder.

Bir işveren markası, çalışan değer önermenizi alıp dış dünyaya yaratıcı ve büyüleyici bir mesajla sunmayı amaçladığından, ikisi örtüşmektedir. Bu nedenle, iki terim bazen birbirinin yerine kullanılabilir. Bununla birlikte, çalışan değer önermenizi çalışanlarınıza sunduğunuz bir söz olarak düşünebilirsiniz. İşveren markanız ise neyi temsil ettiğiniz, nasıl iş yaptığınız ve sizin için çalışmanın nasıl bir şey olduğu hakkında daha geniş bir çevreye ve dünyaya ilettiğiniz mesajdır.

h

Çalışan Değer Önermesi Neden Önemi?

“Çalışanlarımız en büyük varlığımızdır” veya “Çalışanlarımıza değer veriyoruz” gibi sıkıcı ve klişe çalışan değer önermelerini ne sıklıkla görürsünüz? Bu tür ifadeler, kuruluşunuz için çalışmanın benzersiz yanını yansıtmanıza pek de yardımcı olacak gibi görünmüyor.

Çalışan değer önermesi önemlidir, çünkü bir adaya sizinle çalışmanın karşılığında ne alacağını söyler. Kuruluşunuzdaki çalışma deneyiminizi ileterek, işin doğasına kendiliğinden uygun olan ve sizin için çalışmaktan elde edecekleri avantajlara değer veren adayları etkileyebilirsiniz. Bununla birlikte çalışan değer önermenize uymayan adayların da  başvurma eğilimi daha az olacaktır.

Ancak kuruluşunuzun çalışanlarına sunduklarını tanımlamak, pazarlama ekibinizle oturup akılda kalıcı bir pazarlama cümlesi oluşturmak gibi hafife alınacak bir mesele değildir. Sunduğunuz çalışan değer önermesi aslında sizin de bir yansımanızdır. Bunu akılda tutarak, bir çalışan değer önerisini nasıl geliştireceğinize dair önerilerimize gelin birlikte bakalım.

Etkili Çalışan Değer Önermesi Nasıl Olmalıdır?

İnsanlar, kârlılığın ötesinde daha büyük bir amacı olan kuruluşlara giderek daha fazla söz sahibi olmak istiyor. Çalışan değer önermenizin bu amacı açıkça dile getirdiğinden ve çalışan deneyimiyle kuruluşunuzun daha iyiye ulaşmasına yardımcı olmada çalışanlarınızın rolünün etkisini paylaştığınızdan emin olun.

Çalışan değer önermesi yaratırken şu soruların cevabını bulun. Kuruluşunuz çalışan bağlılığı ve katılımı nasıl kolaylaştırıyor? İnsanların öğrenmesine ve büyümesine nasıl yardımcı oluyor? İhtiyaçları nasıl karşılar? Bunlar insanların hem iş aramalarında hem de kendi kuruluşlarında sordukları sorulardır.

Çalışanlarınızı yaratma sürecine dahil edin. Çalışan değer önermesi hem gerçek hem de ilham verici olmasını sağlamak için çok önemlidir.

Bir kuruluş olarak neye değer verdiğinizi vurgulayarak onu özgün bir şekilde size ait hale getirin. Bu, kim olduğunuzun ve neyi temsil ettiğinizin hikayesini anlatmanıza yardımcı olması anlamına gelir. Sosyal nedenleri, çeşitliliği, kapsayıcılığı ve sürdürülebilirliği çalışan değer önermesi ile bağdaştırmak çok önemlidir.

Çalışan değer önermesi oluştururken hedefleriniz hakkında konuşmak hedefe ulaşmak için yaptıklarınız arasında denge kurun. Çalışma ortamınız ve eylemleriniz bunu desteklemiyorsa, dünyaya söylediğiniz her şey anlamsız olacaktır.

Çalışan Değer Önermesi Örnekleri

Çalışan değer önermesi oluştururken, çalışanın kuruluşunuz içinde, özellikle de yöneticiler ve meslektaşlarıyla kurduğu ilişkiler ve saygıyla beraber, elde tutmanın en önemli katkılarının gelişim ve kariyer fırsatları olduğunu göz önünde bulundurun.

Şirketinizin çalışma değer önermesini oluştururken sorulması gereken en önemli soru şudur: “Şu anda çalışanlarımıza zaman ve emekleri karşılığında ne sunuyoruz?”

Çalışan değer önermesi yolculuğuna başlarken işte benzersizlikleri ve farklılıklarını gösteren birkaç örnek:

“Köpeğinizin olduğunu düşündüğü kişi olun.” – BARK

“İnsanların sevdiği bir şirket kuruyoruz. Zamana direnecek bir şirket, bu nedenle çalışanlarımıza yatırım yapıyor ve uzun vadeli mutluluğunuz için optimize ediyoruz.”  -HUBSPOT

“Goldman Sachs’ta bir etki yaratacaksınız.” – GOLDMAN SACHS

“Bu konuda havalı şeyler yapmak.” – GOOGLE

“Biz Shopify’ız. Misyonumuz, ticareti herkes için daha iyi hale getirmektir – ancak biz herkes için iş yeri değiliz. Değişime ayak uydurur, güvene dayalı çalışır ve yaptığımız her şeyde ekibimizdeki insanların farklı bakış açılarından yararlanırız. Sorunları hızlı bir şekilde çözüyoruz. Kısacası, bir şey yapıyoruz. ” – SHOPİFY

“Daha akıllı, daha güvenli ve daha sürdürülebilir bir dünya oluşturmaya yardımcı olarak bir fark yaratabilirsiniz.” – HONEYWELL

“Güzelliğin geleceğine öncülük edin. İşinizi ve birlikte çalıştığınız insanları sevdiğinizde harika şeyler olabilir.” – LOREAL

“Yol gösteririz. Biz icat ederiz. Teslim ediyoruz. Dünyayı hareket ettirmek için sporun gücünü kullanıyoruz.” – NİKE

Kendi Çalışan Değer Önermenizi Nasıl Oluşturursunuz?

kendi calisan deger onermenizi nasil olusturursunuz

Çalışanlar değerli hissetmek ister. İlgili ve güvenilir bir çevrede aidiyet duygusunu hissetmek, şirketin büyüme potansiyelini görmek ve işi kişisel yaşamlarıyla bütünleştirme esnekliğine sahip olmak ister.

Etkili bir çalışan değer önermesi hazırlarken bunların şirket değerleriniz ile örtüştüğü noktaları göz önünde bulunarak hazırlamalısınız. Şimdi 5 adımda bunu nasıl yapabileceğinizi inceleyelim.

1.İşletmenizin şu anda neler sunduğunu değerlendirin

Mevcut çalışanlarla, onlar için neyin önemli olduğunu, onları neyin mutlu ettiğini ve neden kuruluşunuzda kaldıklarını öğrenmek için isimsiz anketler veya bire bir görüşmeler yapın. Amaç, kuruluşunuzun neler sunduğunu ve çalışan bağlılığını nasıl arttırdığını öğrenmek.

Yeni başvuran adaylardan kuruluşunuzu neden tercih ettiklerini öğrenin.

Ayrılan çalışanları da unutmayın. Çıkış görüşmeleri geri bildirim almanız ve çalışan değer önermesi oluştururken cevaplamanız gereken sorular için harika bir geri bildirim olacaktır. Onlara neden ayrıldıklarını ve onlar neyin mutsuz ettiğini sorun.

2. İdeal çalışanlarınızın sahip olduğu niteliklerin bir listesini yapın

Çalışanlarınızın bir listesini hazırlayın. İdeal çalışanların sahip olduğu nitelikleri yanlarındaki kutucuklara işaretleyin. Bu, sizi tercih eden çalışan profili hakkında fikir edinmenizi sağlayacak ve potansiyel çalışanlarınız için bir öngörüde bulunmanıza yardımcı olacaktır.

3. İstek ve ihtiyaçlarını öğrenmek için çalışanlarla anketler yapın

İşletmenizin çalışanlarınıza neler sunduğunu öğrenmek için yaptığınız gibi sık sık isimsiz memnuniyet anketleri de yapmalısınız. Bu çalışan değer önermesi oluşturmanıza ve çalışan bağlılığı yaratma serüveniz için oldukça kıymetli olacaktır.

Örneğin, çalışanlarınız kariyerlerini büyütmelerine ve geliştirmelerine olanak tanıdığınızı düşünüyorlar mı? Çalışma süreleri ve çalışma modeli onları mutlu ediyor mu? Değer gördüklerini hissediyorlar mı? Aidiyet duygularında bir azalma var mı, gibi soruların cevabını bulabilirsiniz.

4. Çalışan değer önermelerinizi her adaya göre düzenleyin

Yaptığınız anket çalışmaları ve çalışan profili analizinizi kullanarak, çalışan değer önermenizi oluşturun. Burada edindiğiniz bilgileri çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkesine bağlı olarak kullandığınızdan emin olun. Çalışan değer önermesi tüm çalışanların değerlerini kapsayacak ve onlarda aidiyet duygusu uyandıracak şekilde oluşturulmalıdır.

5.Çalışan değer önerilerinizi iletin

Çalışan değer önermenizi tanımladıktan sonra, onu yaratıcı bir şekilde işveren markanızda hayata geçirebilirsiniz.

Çalışan değer önermenizi iletirken tutarlılık anahtardır. Mesajları paylaşım platformlarında ve ilk iş tanımından mevcut kariyer ilerlemesine kadar istihdam aşamasının her evresinde aynı kalmasına dikkat edin.

Çalışan değer önermesi sadece işe alım sürecinde ilettiğiniz bir mesaj değildir. Kuruluşunuzun yaptığı her etkileşimde hayata geçirilmelidir. Örneğin, iş ve yaşam dengesini veya sürekli gelişimi desteklediğinizi iddia ediyor ancak eğitim, kariyer ilerlemesi, öğrenim izni veya esnek çalışma saatleri sağlamıyorsanız, iş yerinizin gerçeği vaadinize uymuyor demektir.

Son olarak, güncel kalmasını ve çalışanlarınızın günlük deneyimleri boyunca hayata geçirilmesini sağlamak için çalışan değer önermesini zaman zaman gözden geçirmeniz de önemlidir.

author-avatar

Erdem Ercan Hakkında

Hayatın Ritmi eğitim, koçluk ve danışmanlık şirketinin kurucusu, ICF-PCC ve EMCC-SP ünvanlı profesyonel koç, eğitmen, danışman ve konuşmacıdır. 13 yıllık profesyonel çalışma hayatı ve 12 yıllık girişimcilik deneyimine sahiptir. Six Seconds, CMOE ve Solutions Academy' nin ileri seviye eğitmenidir. 2.500 saatin üzerinde koçluk, 3.000 saatin üzerinde Eğitim, 1.300 saatlik Danışmanlık ve 50 saat Konuşma tecrübeleriyle yurt içinde ve dışında önemli firmalarda başarılı sonuçlara imza atmaya devam etmektedir.

İlgili Bloglarımız

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir