Liderler her gün zor durumlarla karşı karşıya kalırlar, ancak insanların bunların çoğundan daha fazla mücadele ettiği bir durum, bir ekip üyesiyle zor bir konuşma yapmaktır. Bu konuşmalar rahatsız edici, garip ve duygusal olabilir. Hepimiz işte korkunç bir deneyim/konuşma hakkında bir ya da iki hikaye duyduk.

Bu zor konuşmaları yapıcı bir şekilde nasıl yapacağınızı öğrenmek, bu hassas alanı yönetmek için çok önemlidir. CMOE’nin Cesur Yüzleşmeler eğitimi gibi programlar veya konuyla ilgili kişisel gelişim kitapları, bu tür konuşmalar yapma tekniklerini öğrenmenin harika yollarıdır. Ayrıca, her liderin bir noktada yapması gereken beş tür cesur yüzleşmenin bir listesini derledik.

  • Kötü Kokan Bir Ekip Üyesi – Hijyeni kötü olan bir çalışanla çalışmak zor olabilir. Bu hassas bir konudur çünkü kişisel hijyen çok önemlidir. Birine nefesinin koktuğunu, vücut kokusu olduğunu veya sakalını tıraş etmesi gerektiğini söylemek rahatsız edici olabilir – özellikle söz konusu sakal bir kadının üzerindeyse. Bazen burada tıbbi durumlar devreye girer ve bu sorunları incelikle halletmek önemlidir.
  • Aşırı Dürüstlük – Hepimize “dürüstlüğün en iyi yol olduğu” söylendi ama bazen bu doğru değildir. Acımasızca dürüst olan insanlar -duyarsız, patavatsız ya da sadece kaba olma noktasına kadar- iş arkadaşlarını acı sözleriyle derinden yaralayabilirler. Aşırı dürüst çalışanlarla sohbet etmek zor olabilir. İş arkadaşlarına çıplak gerçeği söyleyerek bir hizmet yaptıklarına inanabilirler. Bir mesajın iletilme şeklinin güçlü olduğunu ve bu mesajı paylaşırken biraz incelik ve hassasiyet ile bu süreçte ilişkilerin zarar görmemesini sağlamak için uzun bir yol kat edilebileceğini anlamalarına yardımcı olun.
  • İstihdamı Sonlandırmak – Birini kovmak, kariyerinizde yapacağınız en zor konuşmalardan biridir. Genellikle, çalışanlar, düşük performans veya diğer sorunlar nedeniyle devam eden istihdamlarının risk altında olduğunun zaten farkında olacaklardır. Yaklaşan fesih asla sürpriz olmayacaktır. Ancak, bunun olacağını bilmek bu tür bir konuşmayı her iki taraf için de kolaylaştırmıyor.
  • Güvenilirlik – Hepimiz, teslim tarihlerinin asla kaçırılmadığı ve hataların asla yapılmadığı şirketlerde çalışmak isteriz, ancak bu gerçekçi değildir. Bir çalışan sizi veya ekibi bu şekilde hayal kırıklığına uğrattığında, ne olduğunu, neyin yanlış gittiğini ve bir daha olmaması için nelerin değişmesi gerektiğini bulmak bir yönetici olarak sizin görevinizdir. Çoğu zaman, bu konuşmanın en zorlu kısmı, insanların parmaklarını başka birine işaret ederek suçu başka yöne çevirmeye çalışmasını izlemektir. Gerçekleri cesurca ve nesnel bir şekilde gözden geçirerek ve sorunun temel nedenini keşfederek sorunun tekrar olmasını önlemeye odaklanın.
  • Düşük Performans – Özellikle performanslarının düşük olduğunun farkında değillerse, çalışanlarla performans sorunları hakkında konuşmak acı verici olabilir. Bu tür bir konuşma sırasında, ne fark ettiğinizi açıklamanız yardımcı olacaktır, neler olup bittiğine dair sorular sorun ve nasıl iyileştirmeler yapılacağına dair bir oyun planı geliştirin. Bu konuşmanın uzun vadeli bir etki yaratmasını sağlamak için takip çok önemlidir. Çalışanlarınız düzenli olarak kontrol edeceğinizi ve gerekli değişiklikleri yapmaktan onları sorumlu tutacağınızı bilirlerse, plana bağlı kalmaları ve performanslarını iyileştirmeleri daha olasıdır.

* Bu metin CMOE Makalesidir. CMOE Türkiye partneri Hayatın Ritmi tarafından Türkçeleştirilmiştir.

YAZAR HAKKINDA

CMOE

CMOE’nin Tasarım Ekibi, CMOE’nin müşterilerine benzersiz bir hizmet sunmak için bir araya gelen, farklı ve birbirini tamamlayan güçlü yönlere, yeteneklere, eğitime ve deneyime sahip kişilerden oluşur. Ekibimiz, işletme yönetimi, psikoloji, iletişim, insan kaynakları yönetimi, organizasyonel gelişim ve sosyoloji gibi alanlarda ileri derecelere ve zengin bir bilgi derinliğine sahiptir.

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir